4/8

Hejsan på er, det var inte igår

Jag är ju på Ubby nu och sitter just nu i min fina lägenhet:P både Maritza och jag trivs jätte bra, men är väldigt ensamt här framför allt på kvällarna när jag är klar i stallet och de, men hittills har det gått bra och jobbat i alla fall, det värsta är att gå upp på morgonen men sånt man får stå ut med liksom:P I helgen som var var jag hemma över kvällen och natten på lördagen och åkte tillbaka mitt på dagen på söndagen:) Gick ut då som vanligt och det var grymt roligt och sen gick vi på två efterfester och sov över på den sista, men jag minns verkligen nästan ingenting från den natten och det var tydligen lika bra det har jag hört:O ;) haha illa jag borde kanske ta det lite lugnare när jag festar loss kanske:P

Tillbaka om jobbet
Jag släpper ju ut och fodrar och det till alla hästarna här men sen är det ju tre som är "mina" och två falabellor pch sen Maritza och det är dem jag fixar mat och mockar till och rider vissa dagar, Zelma heter en av dem och det är Veras mamma, lite roligt att rida henne faktiskt för dem är lika på flera sett, jätte fin att rida är hon fast väldit tittig-.- Men som idag till exempel så red jag ut på henne och hon blev lite sur när jag krävde lit eoch då hoppar hon ner med rumpan i diket och det gör Vera jämt när hon tycker det ä jobbigt typ:O haha gulligt att båda gör det:P

 Maritza har jag bara hunnit rida tre dagar är än sålänge för det första hon gör när hon skulle gå i skrittmaskinen är att krypa under och fram rill zelma som gick i båset framför, alltså det är 80cm högt där och det är klart att Maritza kryper under-.- så hon blev svullen i ryggen några dagar men nu är det mycket bättre men alltså den ponnyn allså, påhittigare får man ju leta efter, haha sötungen<3

Förhoppningsvis kommer jag kunna komma hem på Lördag igen beroende på om jag fick Emmas kvällsfodring eller inte, men hoppas att hon kan ta den själv så att jag kan komma in till stan och träffa alla människor:D haha


Natta och jag:)


Natta och jag igen med någon människa:P höhö


-, Elin, Johanna, Emme och jag:)

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0