dyra tävlingsponnyer/hästar

Jag har tänkt mycket på att det är många amatör ryttare som tävlat kanske LD som sen får svindyra ponnyer eller hästar bara för att dem har råd, men efter ett par månader så tappar ponnyerna självförtroende och börjar stoppa och i stället för att inse att man inte kan rida och träna i stället så köper dem en ny ponny och säger att den andra ponnyn är dum och har börjat stanna?!? och att föräldrarna bara köper dyra ponnyer och tror att deras döttrar ska nå toppen med en ponny som tävlat em och kostar många hundra tusen är helt galet!
Jag tycker att man ska kunna rida innan man får sånna hästar både för hästen/ryttaren, dels för att många av tävlingsponnyerna är alldeles för svåra och heta och för att ryttaren inte kan rida på det sätt som man gör på högre nivåer, dels för att man ska träna på den nivå man ligger ridmässigt och inte på den nivån hästen ligger, man ska träna sig upp i klasserna inte köpa sig upp!!!!



skriver sen

puss.


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag håller helt med!

2009-09-24 @ 16:28:36
URL: http://tsclouise.blogg.se/
Postat av: Johanna Thüring

Jag håller helt med dig. Känner en tjej som har två hästar som båda hästar kostat över 100.000:- Hon kommer aldrig längre än till 120 och det slutar alltid med att hennes hästar är felridna och fel musklade.. Man ska kunna rida och jobba sig upp, varför är det annars värt att hålla på med det? Det är därför RG Bengtsson är min stora idol eftersom han verkligen har bevisat att det går att ta sig upp till toppen utan några som helst pengar! Sköt om dig!

2009-09-24 @ 16:32:59
Postat av: Anna

Så rätt <3

2009-09-25 @ 06:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0