dressyr hästen

jag har tänkt på en sak och det påstås ju alltid dressyr hästen är så lydig och lyssnar så bra men varför behöver dem då ha både kandar och långa sporrar? och när dem använder tränsbett så måste dem ha graman för att hästarna ofta blir både skänkeldöva och stumma i munnen.det är också konstigt att ponnyer på elit nivå i dressyr kan ridas med vanliga bett och dem kan ändå göra dem svåra skolorna. dressyrfolk klagar ofta på att hopphästen har skarpa bett men inte jämfört med dressyrhästen. jag tycker inte att det är något fel med dressyr men jag tycker att det blir för mycket när man knappt kan rida sin häst utan graman eller andra hjälptyglar bara för att man själv har orsakat att den är okänslig.


Kommentarer
Postat av: Linnea

:O du har ju värsta poängen där :O Det har jag typ inte tänkt på :P Och jag är ju ändå dressyrmänniska :P

2009-01-31 @ 09:37:21
URL: http://jagarblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0